Ce alegem, meditații sau cursuri?

Învățarea limbilor străine în grup este stimulativă, generând un comportament contagios și o strădanie competitivă – competiția constructivă, iar cu o dirijare adecvată, învățarea prin cooperare dezvoltă și diversifică priceperile, capacitățile și deprinderile sociale ale elevilor.

Succesul cursurilor noastre interactive are la bază comunicarea și modul în care se realizează aceasta între membrii clubului. Astfel, dacă între copii și respectiv între copii și profesor nu există bariere de comunicare, atunci se creează legături frumoase și armonioase, care nu fac decât să crească motivația și plăcerea de a învăța.

În acest scop, clubul dispune de o gamă bogată și variată de materiale didactice. În plus față de manuale moderne și reviste, dicționare ilustrate, cărți de povești și de colorat, jetoane si puzzle-uri, jocuri și jucării tematice, caiete de activități și fișe de lucru, dispunem şi de ultimele tehnologii în predare, incluzând echipamente audio-video, calculatoare și videoproiectoare, table interactive și softuri educaționale.

De ce cursuri? De ce interactiv?

În general, copiii au stiluri diferite de învățare, iar pentru a capta și menține atenția și interesul fiecăruia ridicat, este necesar a se ține cont de modurile în care fiecare asimilează mai ușor informațiile.  Considerăm că este esențial ca fiecare copil să aibă parte de o experiență frumoasă care să îl ajute să-și descopere propriile capacități și limite, să se autoevalueze și să îl determine să mențină gradul de implicare pe termen lung.

Copiii care lucrează în echipă sunt capabili să aplice și să sintetizeze cunoștințele în moduri variate și complexe, învățând în același timp mai temeinic decât în cazul lucrului individual. De asemenea oferă elevilor posibilitatea de a-și împărtăși părerile, experienţa, ideile, strategiile personale de lucru și informațiile.

Grupul dezvoltă inteligențe multiple și conferă un sentiment de încredere, de siguranță, antrenare reciprocă a membrilor, lucru ce duce la dispariția fricii de eșec și la curajul de a-și asuma riscul și reduce la minim fenomenul blocajului emoțional.

Interrelațiile dintre membrii grupului sporesc interesul pentru o temă sau o sarcină dată, motivând copiii pentru învățare, stimulând efortul și productivitatea acestora și dezvoltând capacitățile lor de a lucra împreună – componentă importantă pentru viață și pentru activitatea profesională viitoare.

Copiii sunt încurajați să își îmbunătățească cunoștințele, notele de la școală și rezultatele la examene.

Nevoile sunt diferite: unii elevi doresc performanță, alții trebuie mai întâi  să înțeleagă mai bine informațiile la o anumită materie, însă indiferent de situație este clar că este necesar să fie implicați într-un proces de învățare pe termen lung.  

O perioadă îndelungată singura soluție a fost reprezentată de meditații și învățare individuală.

Metoda clasică a funcționat, însă specialiștii în educație explică avantajele învățării în grup și demonstrează eficiența acestei metode moderne. 

În cazul meditațiilor, profesorul predă unui singur elev și toată atenția lui se concentrează asupra copilului, în transmiterea și însușirea cunoștințelor.

Lecțiile sunt adaptate nevoilor elevului, iar ritmul este impus tot de acesta. În general materialele pe care se lucrează sunt manualele școlare, iar rezultatele se văd cel mai bine la clasă.

Pe termen scurt această metodă funcționează, însă pe termen lung motivația scade și implicit și randamentul, iar elevul are nevoie de cunoștințe solide pe care să le folosească cu încredere toată viața.


Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.